Ett nyhetsbrev från Kalix Tele24 med artiklar, nyheter och tips.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
 
Bäste kund
 
Vi har nyligen avslutat vår årliga kundundersökning och som ledare för vår verksamhet kan jag mycket stolt konstatera att vi har fått ett smått otroligt Nöjd kunde index (NKI) på 82, en höjning med en (1) enhet från förra året. Att ha så höga NKI siffror är få förunnat och jag kan inte annat än lyfta på hatten och säga stort tack till er för det förtroende ni ger oss. Genom undersökningen får vi dessutom ovärderlig input på hur vi kan förbättra oss ytterligare och vilka områden vi bör fokusera på. Tack för att ni tar er tid att ge oss era synpunkter.

Så här i slutet på året kan jag se tillbaka på ett verksamhetsår fullt av nya spännande projekt som bl.a. förbättrar vår produktionsmiljö. Vi har fortsatt att öka vår närvaro i offentlig sektor, vilket är glädjande. En annan ökning under året är antalet samarbeten med olika s.k. ”molnväxelintegratörer” där vår svarstjänst är inbyggd. Ett exempel på detta är vårt samarbete med UNO telefoni som ni kan läsa mer om på vår hemsida . Har ni planer på att se över er växel- och telefonilösning, hör gärna av
er till er säljare så kan de berätta mer om vilka alternativ som vi kan erbjuda.

Snart kommer jul och nyårsledighet och då är det viktigt att ”logga ut” och meddela sin ledighet. Du har väl laddat ner vår app? Men den gör du enkelt din hänvisning och kan ändra inställningar och enkelt komma åt kontaktuppgifter för dina kollegor.

Än en gång, tack för ett bra år

God Jul & Gott Nytt år!


Roland Pihlström
 
 
 
Välkommen Janette!
 
Den 2 november började Janette Aalto som telefonist på vårt Kista kontor. Janette har en bred språkkompetens. Hon talar norska, finska, engelska och svenska och har hunnit bo i Finland, Sverige Norge och Sydkorea i olika perioder av livet.

Janette har erfarenhet från administration och växelarbete från IBM och NCC. På Senare år har hon dessutom arbetat med både små och stora människor från förskola till hemtjänst. Janette blir ett välkommet tillskott till vårt telefonistteam i Kista och vi vill passa på att påminna våra kunder om möjligheten att komma hit – eller till våra kontor i Kalix och Haparanda – för att medlyssna.
 
 
 
7 av 10 kommunväxlar slogs ut senaste året
 
69 procent av Sveriges kommunväxlar har under de senaste 12 månaderna drabbats av tekniska problem som gjort att allmänheten inte har kunnat ringa till dem. Det visar en undersökning som TNS Sifo har genomfört på uppdrag av oss. Läs mer >>
 
 
Kom ihåg att hänvisa dig i jul
 
Kom ihåg att meddela ledigheter och hänvisningar så vi kan ge era kunder bästa möjliga service.

- Använd vår app eller kundwebb
- Ring oss på 0920-24 00 00
- Mejla oss på kundtjanst@kalixtele24.se

TIPS! Med tjänsten kalenderkoppling blir det mycket enklare.
 
 
Kris & telefoni i Kista
 
Tack till alla som kom och besökte oss i vår monter på Mötesplats Samhällsssäkerhet.
Det blev många trevliga diskussioner kring telefonins roll för att skapa tillgänglighet vid en kris eller annat typ av störning. Mässan bjöd även på ett späckat schema med stort utbud av intressanta seminarier.

Hade ni inte möjlighet att besöka oss på mässan men vill prata om hur vår svarstjänst vid kris kan stötta er organisation är ni välkomna att kontakta oss.
 
 
Medlyssna med våra telefonister
 
Det är både roligt och lärorikt att medlyssna med våra telefonister. För att få bättre förståelse för vår verksamhet och tjänsten är det väldigt givande att sitta med och lyssna när samtalen strömmar in.

Kom till Kalix, Haparanda eller Kista och känn pulsen. Ring din kontaktperson och boka in ett besök.
 
 
Nu har vi flyttat!
 
Den 27 oktober gick flyttlasset från Nacka Strand till nya fina lokaler i Kista. Kom förbi så bjuder vi på något gott och en rundtur. Ring på 020-69 00 00.

Ny adress:Kalix Tele24, Isafjordsgatan 30A, 164 40 Kista.
 
 
Besök oss på LinkedIn
Besök oss på facebook