Ett nyhetsbrev från Kalix Tele24 med artiklar, nyheter och tips.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
Partnersamarbeten för en lyckad leverans
 
2015 var året då vi fick en tydlig bekräftelse på att vår satsning på erbjudanden via partners (ofta inbyggda i deras molnlösningar) uppskattas av våra kunder. Majoritet av våra nya små och medelstora kunder får sin leverans av oss via sin operatör eller integratör. För 2016 förutspår vi en ökning av detta och vi planerar en hel del gemensamma aktiviteter tillsammans med våra partners för att synliggöra detta. Vi kopplar nu ihop vårt system med flera olika molnaktörer för att kunna erbjuda nya sätt att köpa telefonisttjänster.

Står ni inför någon form av teknikbyte? Hör gärna av er så kan vi berätta hur och med vilka partners vi kan erbjuda de bästa lösningarna!

2016 inleddes traditionsenligt med deltagande på Upphandlingsdagarna, årets största mötesplats för alla som arbetar med offentlig upphandling. Under de senaste 3 år har vi markant ökat vår marknadsandel inom offentlig sektor och vi ser en fortsatt stor tillväxt under de kommande åren. För verksamheter som betjänar allmänheten är hög tillgänglighet ett måste och en del av uppdraget, vilket är svårt att uppnå utan outsourcing av telefoni hela eller delar av dygnet.

Det är med stor energi vi nu starta upp 2016 som jag hoppas blir ett år där vi kan vara ett mycket bra bollplank till er vad gäller val av teknik, men också med en utökad leverans för att skapa en mer bekymmersfri vardag åt er.

Hör gärna av dig till din säljare för att fråga oss hur vi kan hjälpa er att växa och bli effektivare under 2016.


Roland Pihlström
 
 
Välkommen Åsa!
 
Den 11 januari började Åsa Hjalmarsson som Kundansvarig på vårt kontor i Kista. Åsa började sin yrkeskarriär med att jobba som reseledare i Turkiet och på Kanarieöarna. Efter 3 år utomlands flyttade Åsa hem till Sverige och började på Hewlett-Packard. Därefter gick hon vidare till Flexolvit som Produkt- och leveransansvarig innan hon började på Sykes. Åsa trivs som bäst när hon får jobba med kundrelationer och leverans av tjänster direkt mot kund eller partner.

"Jag har i 20 års tid arbetat med kunden i fokus och har även skapat mig ett eget ordspråk som lyder ”Kunden har inte alltid rätt, men han/hon har ALLTID rätt att tycka”, vilket jag tycker är viktigt att komma ihåg oavsett i vilken position man arbetar."
 
Nya säljare
 
Vi förstärker kontoret i Kalix med två nya innesäljare. Daniel Strömberg har jobbat på en oljerigg i Norge de senaste åren. Innan dess jobbade han bl.a. med försäljning och har även ett förflutet på Kalix Tele24 som säljare.

Ulf Eriksson kommer närmast från Kalix Finans/Trygghetspartner där han jobbat med försäljning sedan 2009.
 
 
Play movie
Gör din arbetsdag enklare genom att använda vår app!
 
Vi uppdaterade nyligen vår app. I den kan du enkelt meddela telefonisterna din status; på lunch, i möte, på resa osv. Du gör det antingen genom inställbara förval eller med egna profiler där du med fritext beskriver vad du gör och hur du vill att telefonisten ska agera.
Se filmen om appen!
 
Trygg kundkontakt
 
Vi har fått utmärkelsen Trygg Kundkontakt av branschföreningen, Kontakta. Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter som ska vägleda konsumenterna till företag som arbetar med seriös kundservice.

Det är endast medlemsföretag som lever upp till Kontaktas samtliga villkor som får märkningen Trygg Kundkontakt. Märkningen reglerar att företagen följer föreningens stadgar, svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet. Det ställs bland annat krav på bra villkor för medarbetare, företagen ska erbjuda god arbetsmiljö.
 
 
Upphandlingsdagarna
 
I slutet av januari deltog vi på Upphandlingsdagarna som i år hölls på Kista mässan. Det var två välfyllda dagar med intressanta seminarier och trevligt mingel.
Tack till alla som kom förbi och hälsade på i montern och grattis till vinnarna av Kalix-löjrommen som vi lottade ut. Upphandlingsdagarna är Sveriges största årliga konferens och mötesplats för dig som berörs av och vill utvecklas inom svensk och europeisk offentlig upphandling.
 
 
Medlyssna med våra telefonister
 
Det är både roligt och lärorikt att medlyssna med våra telefonister. För att få bättre förståelse för vår verksamhet och tjänsten är det väldigt givande att sitta med och lyssna när samtalen strömmar in.

Kom till Kalix, Haparanda eller Kista och känn pulsen. Ring din kontaktperson och boka in ett besök.
 
 
Kom och träffa oss!
 
Under våren så kommer vi bland annat att delta på Avaya användarförenings seminarium i Göteborg,15-16 mars. Vi kommer även att delta på Användarföreningen för tjänstebaserad telefoni (AFTT) konferens i Visby, 20-21 april.

Läs mer i vårt kalendarium
 
Besök oss på LinkedIn
Besök oss på facebook