Ett nyhetsbrev från Kalix Tele24 med artiklar, nyheter och tips.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
Molnet i fokus
 
Det pratas mycket om ”molnväxlar” inom vår bransch just nu. Sedan en tid tillbaka satsar vi stora resurser på att via egenutvecklad teknik och genom partnerskap, samarbeta med så många molnväxlar som möjligt. Fördelen blir att ni kan behålla er svarstjänst hos oss även om ni funderar på att byta teknik.

Att som i ”molnen” samla flera funktioner på ett ställe är inte nytt och det intressanta är att i de flesta fall blir vårt erbjudande tekniskt bättre (vi får högre funktionalitet som leder till bättre service mot er), enklare att fakturera och till samma eller t.o.m. lägre pris än idag. Det här uppnås i samverkan mellan oss och molnägaren och visar nyttan av att samla flera kunder i samma lösning. Här nedan kan ni läsa mer om de molnerbjudanden som vi har. 

Om ni redan nu börjat fundera över växelbyte rekommenderar jag er att ringa våra säljare så kan vi berätta mer om vilka lösningar som står till buds och passar just din verksamhet.

Möt den spännande försommaren med förväntan och glädje, för det gör jag!
 

Roland Pihlström
 
 
Debatt: Kommunväxelns roll i krisläge
 
"Branden i Västmanland innebär en möjlighet att lära sig av sina misstag. Men varför har kommunikationen med allmänheten så låg prioritet i den utvärdering som MSB gjort av lärdomarna? Det frågar sig Roland Pihlström, vd på Kalix Tele24, i denna debattartikel."

Läs hela debattartikel på Telekomidag.se
 
 
Molnväxel
 
Funderar ni på att gå över till en ”molnväxel”? Visste du att ni kan forsätta att använda våra svarstjänster även om ni byter till en molnväxel. Den stora fördelen med molnbaserade telefonväxlar är enkelheten och skalbarheten. Vår svarstjänst finns nu som tillval i flera leverantörers molntjänster. Läs mer om våra molntjänster!
 
 
 
Träffa oss i Almedalen
 
Den 5 juli kl.13:30 håller vi ett seminarium "Kris i telefonväxeln" tillsammans med Offentliga Affärer i Almedalen.
 
Telefonväxeln glöms ofta bort både när offentliga och privata aktörer utvecklar sin krisberedskap - trots att både tillgänglighet och stabil informationsspridning är centrala i en bra krishantering. En otillgänglig telefonväxel förvärrar krisen och skadar tilltron till ledning och varumärke. Roland Pihlström på Kalix Tele24 delar med sig av företagets bästa tips för att krissäkra organisationens kanske viktigaste kontaktyta mot omvärlden. Läs mer 
 
 
 
Årets rookie
 
I början av året har vi en gala där vi uppmärksammar de medarbetare som har presterat utöver det vanliga under året. Telefonisten Peter Bergman blev utsedd till Årets rookie. Så här säger han om hur det är att jobba på Kalix Tele24.

"Det bästa med att jobba på Kalix Tele24 är att gemenskapen man får med sina kollegor och möjligheten till fysisk-aktivitet som erbjuds av företaget."
 
 
Medlyssna med våra telefonister
 
Det är både roligt och lärorikt att medlyssna med våra telefonister. För att få bättre förståelse för vår verksamhet och tjänsten är det väldigt givande att sitta med och lyssna när samtalen strömmar in.

Kom till Kalix, Haparanda eller Kista och känn pulsen.
Ring din kontaktperson och boka in ett besök.
 
 
Kom ihåg att hänvisa dig...
 
Kom ihåg att meddela ledigheter och hänvisningar så vi kan ge era kunder bästa möjliga service.
- Använd vår app eller kundwebb
- Ring oss på 0920-24 00 00
- Mejla oss på kundtjanst@kalixtele24.se

Ps! Med vår kalenderkoppling blir det lite enklare.
 
Trevlig sommar!
 
 
Besök oss på LinkedIn
Besök oss på facebook